Rozhovor se studentkou Luckou Portovou

15.04.2014 21:24

Jelikož se maturita blíží mílovými kroky, rozhodla jsem se vyzpovídat jednu z maturantek. Lucie Portová z 8. A si mezi přípravou na maturitu na mě udělala chvíli čas, a tak mohl vzniknout tento rozhovor.

Z čeho maturuješ, Lucko?

Profilově maturuju z angličtiny a základů společenských věd a státní maturitu budu skládat z češtiny a matematiky.

Proč sis vybrala zrovna tyto předměty? Podle čeho si je vybírala?

Češtinu jsem si vzít musela, protože je povinná, ale musím se přiznat, že nadšená z ní nejsem. Rozhodně jsem chtěla maturovat z matematiky, protože jsem z ní na gymplu měla vždycky dobré známky. Tudíž jsem si na školní maturitu musela zvolit cizí jazyk. Němčina opravdu není můj obor, takže mi tam zbyla angličtina. A co se týče ZSV, z těch předmětů na profilovou část mi právě tenhle předmět přišel jako nejpřijatelnější a nejlehčí.

Jistě jsi před maturitou nervózní. Jakého předmětu se bojíš nejvíce a jakého nejméně? Proč?

Zatím moc nervózní nejsem, ale to ještě přijde časem. Nejvíc se bojím angličtiny. Musela jsem si ji vzít profilově, protože státně jsem chtěla maturovat z matiky. V angličtině jsem si nejméně jistá. Navíc profilová angličtina je na úrovni B2+, to je o hodně těžší než ta státní, která je na úrovni B1. Nejméně se bojím matematiky. Státní je prý lehká a navíc bych řekla, že mi docela jde.

Jak se na maturitu připravuješ? Kolik hodin denně strávíš přípravou?

Samozřejmě si vypracovávám maturitní otázky. Jedna mi zabere třeba i 3-4 hodiny, takže když mám školu v týdnu, moc to nestíhám, protože druhé pololetí ještě neskončilo a učitelé nás s písemkami rozhodně nešetří. Nevím, jak je do konce května stihnu všechny vypracovat a ještě se naučit…

Máš připravenou nějakou taktiku, které se budeš při ústní maturitě držet?

Žádnou nemám, prostě to buď vyjde, nebo ne.

Kam se chystáš po maturitě?

Ať už to dopadne jakkoliv, určitě ji půjdu zapít s kamarády. :) Ale jestli se ptáš na vysoké školy, tak bych ráda studovala na ČVUT, na fakultě biomedicínského inženýrství, obor optika a optometrie.

Přeju ti hodně štěstí při maturitě a díky za rozhovor.

Pavla Mrázová